Masa zalewowa do szczelin typ N2: Tok-Melt N2 (d.nazwa Reinau SNV164-TL82) / Biguma TL82
REINAU® SNV164 / BIGUMA TL82
Bitumiczna, trwale elastyczna masa zalewowa do szczelin i dylatacji w nawierzchniach asfaltowych i betonowych, stosowana na gorąco, zgodna z DIN EN 14188-1 typ N2
Opis:
- Bitumiczna masa zalewowa na gorąco produkowana jest na bazie wysokiej jakości bitumu modyfikowanego polimerami oraz specjalnych dodatków zapewniających elastyczność w każdych warunkach pogodowych. Kolor – czarny. Konsystencja – w temperaturze pokojowej – ciało stałe, trwale elastyczne
Zastosowanie:
Bitumiczna masa zalewowa na gorąco jest przeznaczona do:
- wypełniania szczelin dylatacyjnych i połączeń we wszelkiego rodzaju nawierzchniach (asfalt, beton, płyty betonowe itp.) oraz pomiędzy nimi;
- uszczelniania połączeń pomiędzy nawierzchnią asfaltową lub betonową, a elementami prefabrykowanymi (krawężniki, rynienki ściekowe, itp.)
- uszczelniania połączeń pomiędzy nawierzchnią asfaltową lub betonową, a elementami stalowymi (włazy, kratki ściekowe)
- wypełnianie i uszczelnianie pęknięć i uszkodzonych szwów w nawierzchniach asfaltowych.
Masą można wypełniać szczeliny poziome lub o lekkim nachyleniu Maksymalny dopuszczalny spadek szczeliny może wynosić do 8%.
Cechy produktu / Zalety:
Asfaltowa masa zalewowa na gorąco oraz wykonane nią uszczelnienia charakteryzują się następującymi cechami:
- elastyczne połączenie gwarantujące optymalne wyważenie pomiędzy wysoką ciągliwością i dobrą przyczepnością oraz wysoką odpornością na nacisk oraz wysokie i niskie temperatury;
- Elastyczna w każdych warunkach – gwarancja szczelności i trwałości połączeń
- rozciągliwość do 25% szerokości wypełnienia;
- łatwość wbudowywania;
- bardzo dobra przyczepność do podłoży mineralnych i bitumicznych;
- duża odporność na starzenie się zarówno produktu, jak i wykonanego połączenia;
- odporne na działanie wody, soli, słabych kwasów itp.
Właściwości techniczne
Cecha | Jednostka | Wartość | Wymagania wg DIN EN 14188-1 dla mas zalewowych na gorąco |
Temperatura aplikacji | ° C | 170-180 | - |
Gęstość | g/cm3 | Ok. 1,20 | - |
Punkt mięknienia Pik | ° C | 102 | ≥ 85 |
Penetracja stożkiem | 0,1 mm | 54 | 50-100 |
Nawrót sprężysty | % | 59 | 10-60 |
Punkt mięknienia Pik po starzeniu temperaturowym | ° C | 104 |
|
Elastyczność i przyczepność przy -20° C |
|
|
|
Przed starzeniem F max Po starzeniu F max | mm %/ N/mm² mm %/ N/mm² | 5 0,34 5 0,20 | 5 ≤ 0,75 5 ≤ 0,75 |
Bitumiczna masa zalewowa na gorąco odpowiada wymaganiom norm: niemieckiej TL bit Fug 82 oraz ZTV Fug-StB 01, szwajcarskiej SNV 671 625a Typ KBH, amerykańskiej US Fed.Spec.SS-S-164 i europejskiej DIN EN 14188-1
Aplikacja:
1) roztapianie
- Po wyjęciu zalewy z opakowania (puszka metalowa lub karton) należy ją włożyć do kotła i rozgrzać do temperatury aplikacji - ok. 160 0C. Najlepszy jest kocioł płaszczowy z mieszadłem mechanicznym i termometrem, pozwalający unikać miejscowego przegrzania i przywierania skoksowanego materiału do ścian kotła. Należy bardzo uważać, by nie przegrzać masy powyżej temperatury maksymalnej – spowoduje to uszkodzenie wiązań polimerowych, i w konsekwencji doprowadzi do utraty części jej właściwości,
- Stapiać jedynie taką ilość masy, która przewidywana jest na zapotrzebowanie całodzienne, ponieważ właściwości produktu mogą się zmienić w wyniku wielokrotnego stopienia.
2) przygotowanie podłoża
- Fugi w betonie i asfalcie przed wypełnieniem zalewą muszą być suche i czyste. Należy usunąć z nich pozostałości oleju i tłuszczu oraz luźne kawałki. Szczeliny należy przedmuchać strumieniem sprężonego powietrza, można użyć powietrza gorącego w celu dodatkowego wysuszenia i podgrzania szczeliny.
- Przed zalaniem szczeliny zalewą drogową zalecane jest naniesienie gruntownika Reinau Kunststoffhaftgrund lub Denso Corrisol K. Gruntownik ma za zadanie związanie pozostałości pyłowych i utworzenia przyczepnej powłoki, która wzmocni przyczepność masy do ścian fugi.
- Gruntownik musi pokrywać pionowe ściany fugi w całości, tworząc cienki film.
- Przed wypełnieniem fugi naniesiony gruntownik musi wyschnąć tzn. powierzchnia zagruntowana powinna być dotykowo sucha. Tak przygotowane podłoże gwarantuje wysoką siłę przyczepności i prawidłowe uszczelnienie
3) wypełnienie fugi
- Asfaltową masę zalewową można aplikować z konewki (ew. innego naczynia) lub mechanicznie przy użyciu lancy. Podczas tej czynności masa musi mieć odpowiednią temperaturę. W niższej temperaturze płynność masy spada, co wyraźnie utrudnia pracę.
- Przy szczelinach powyżej 2cm głębokości można zastosować wałek podpierający z PE lub wypełnić ją innym materiałem do głębokości ok. 2-3 cm. Szczeliny fazowane należy wypełniać do dolnej krawędzi fazy zachowując menisk wklęsły.
- Zużycie – 1,2 kg na 1 litr objętości szczeliny
Opakowanie:
Opakowanie | kg w opakowaniu | Ilość opakowań na palecie | Ilość kg na palecie |
Karton | 28 | 32 | 896 |
Karton | 12 | 48 | 576 |
Puszka metalowa | 33,5 | 16 | 536 |
Przechowywanie:
- Kartony powinny być składowane w suchym i chłodnym miejscu z dala od ognia i wysokiej temperatury – w takich warunkach produkt może być przechowywany bez utraty właściwości przez 36 miesięcy
BIGUMA® - TL 82
Asfaltowa masa zalewowa do szczelin i dylatacji, stosowana na gorąco
Odpowiadająca normie TL Fug-StB 01 oraz EN 14188-1, Typ N2
Przeznaczenie:
- Masa zalewowa TL 82, produkowana na bazie asfaltów modyfikowanych polimerami, przeznaczona jest do wypełniania fug, szczelin dylatacyjnych, naprawy pęknięć i rozszczelnionych spoin technologicznych w nawierzchniach asfaltowych i betonowych.
Cechy produktu:
- Asfaltowa masa zalewowa TL 82 spełnia wymagania dla mas zalewowych na gorąco, opisanych w Normie Europejskiej EN 14188-1 typ N2 oraz odpowiada wymaganiom normy TL bitFug 82 art. A dla mas zalewowych do nawierzchni betonowych, typ zwykły.
Asfaltowa masa zalewowa TL 82 oraz wykonane nią uszczelnienia charakteryzują się następującymi cechami:
- elastyczne połączenie gwarantujące optymalne wyważenie pomiędzy wysoką ciągliwością i dobrą przyczepnością oraz wysoką odpornością na nacisk oraz wysokie i niskie temperatury oraz UV;
- nadaje się do wypełniania szczelin od 5 do 25 mm
- rozciągliwość do 25% szerokości wypełnienia;
- łatwość wbudowywania w niskich i wysokich temperaturach;
- bardzo dobra przyczepność do podłoży mineralnych i bitumicznych;
- duża odporność na starzenie się zarówno produktu, jak i wykonanego połączenia;
- odporne na działanie wody, soli, słabych kwasów itp.
- produkt na bazie asfaltu – łatwy recycling.
Aplikacja:
-
roztapianie -
Po wyjęciu zalewy z opakowania (puszka metalowa lub karton) należy ją włożyć do kotła i rozgrzać do temperatury aplikacji 160-180 0C. Najlepszy jest kocioł płaszczowy z mieszadłem mechanicznym i termometrem, pozwalający unikać miejscowego przegrzania i przywierania skoksowanego materiału do ścian kotła. Należy bardzo uważać, by nie przegrzać masy powyżej temperatury maksymalnej – spowoduje to uszkodzenie polimerów, zawartych w masie i w konsekwencji doprowadzi do utraty części jej właściwości, Stapiać należy jedynie taką ilość masy, która przewidywana jest na zapotrzebowanie całodzienne, ponieważ właściwości produktu mogą się zmienić w wyniku wielokrotnego stopienia.
-
przygotowanie podłoża -
Fugi w betonie i asfalcie przed wypełnieniem zalewą muszą być suche i czyste. Należy usunąć z nich pozostałości oleju i tłuszczu oraz luźne kawałki. Szczeliny należy przedmuchać strumieniem sprężonego powietrza, można użyć powietrza gorącego w celu dodatkowego wysuszenia i podgrzania szczeliny. Przed zalaniem szczeliny masą zalewową należy ją zagruntować gruntownikiem COLZUMIX-Haftgrund. Gruntownik ma za zadanie związanie pozostałości pyłowych i utworzenia powłoki, która wzmocni przyczepność masy do ścian fugi. Gruntownik musi pokrywać pionowe ściany fugi w całości, tworząc cienki film. Przed wypełnieniem fugi naniesiony gruntownik musi wyschnąć tzn. powierzchnia zagruntowana powinna być dotykowo sucha. Tak przygotowane podłoże gwarantuje wysoką siłę przyczepności i prawidłowe uszczelnienie
-
wypełnienie fugi -
Asfaltową masę zalewową TL 82 można aplikować ręcznie lub przy użyciu zalewarki grawitacyjnej lub lancy. Podczas tej czynności masa musi mieć odpowiednią temperaturę. W przypadku głębokich szczelin, przed wbudowaniem asfaltowej masy zalewowej TL 82 możliwe jest zastosowanie specjalnego wałka podpierającego – tzw. „kordu”, odpornego na działanie wysokich temperatur, który zmniejszy zużycie masy. Stygnięcie masy może powodować jej niewielkie kurczenie się, zależne od rozmiarów fugi. W takim przypadku może być niezbędne ponowne zalanie uzupełniające szczeliny. Ponowne zalanie powinno się przeprowadzić bezpośrednio po pierwszym.
Warunki pogodowe:
- Odpowiednio przygotowane miejsca mogą byś zalewane wyłącznie w korzystnych, suchych warunkach atmosferycznych, przy temperaturze podłoża nie niższej niż 5° C. Przy zagrożeniu opadami deszczu lub przy wystąpieniu opadów należy bezwzględnie przerwać pracę. W okresach, kiedy temperatura spada poniżej 10°C w dzień i poniżej 5°C w nocy (późna jesień, wiosna) należy zwracać szczególną uwagę na występowanie podwyższonej wilgotności (tzw. punkt rosy) – pomimo braku opadów, wilgotność powietrza i podłoża (przez osadzającą się rosę) jest na tyle wysoka, że uniemożliwia prawidłowe wykonanie prac.
Zużycie materiału:
- TL 82 – długość szczeliny [cm] x szerokość szczeliny [cm] x głębokość szczeliny [cm] x gęstość masy [=1,2 g/cm3] = zużycie [g]
- Gruntownik COLZUMIX-Haftgrund - zużycie gruntownika wynosi ok. 3% ilości masy zalewowej TL 82, niezbędnej do wykonania danego zadania.
Magazynowanie:
- Produkt należy magazynować w chłodnym i suchym miejscu. Okres przechowywania 24 miesiące
Opakowania:
- puszka metalowa (hobok) 30 kg– 11 szt./pal.
- karton 25 – 36 szt/pal lub 28 kg – 32 szt/pal.
Środki czystości:
- sprzęt – benzyna i ogólnodostępne rozpuszczalniki
- kontakt ze skórą – pasta do mycia rąk
Dane techniczne:
Rodzaj | asfaltowa masa zalewowa |
Podstawowy składnik | asfalt modyfikowany polimerami |
Kolor | czarny |
Konsystencja | ciało stałe plastyczne, po podgrzaniu - płynne |
Gęstość | 1,2 g/cm³ |
Nakładanie | konewką, lancą lub zalewarką |
Szerokość szczeliny | od 0,5 do 2,5 cm |
Elastyczność | do 25% szerokości szczeliny |
Temperatura wbudowywania | 160-180 °C |
Gruntownik | COLZUMIX-Haftgrund |
Szanowny kliencie
OFERUJEMY BEZPŁATNE DORADZTWO NT. BUDOWY, NAPRAWY I UTRZYMANIA NAWIERZCHNI DROGOWYCH TZN. WSZĘDZIE TAM, GDZIE NASZE PRODUKTY MOGĄ MIEĆ ZASTOSOWANIE
Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości – zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego.
